بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Taman Tasik Perdana

Inilah Taman Tasik Perdana.

Lokasi jogging saya hampir saban petang selepas pulang berkerja. Tidak sekadar itu, di taman inilah juga tempatnya saya melepaskan segala macam perasaan suka, duka, gembira, sedih dan marah.

Gambar-gambar ini dirakam pada hari-hari yang berlainan sekitar jam 6.00 hingga 7.00 petang.


Saksikan...















19 ulasan:

  1. Ini tempat taman kita jumpa jogging itu yah Fazly???

    BalasPadam
  2. "Taman Tasil Perdana"

    Wah! ada taman baru la...

    BalasPadam
  3. ya Karim. saja suka2 ambil gambar...

    BalasPadam
  4. cantik

    bila boleh bawak ambe ke sini ye

    BalasPadam
  5. Datanglah ke KL bro. Eh..., knapa rambut dah botak? :p

    BalasPadam
  6. errr....
    tgk kat mana botaknye
    :P

    botak pasal tgh wat treatment skit

    BalasPadam
  7. Hilton Hotel dan Le Meridian Hotel kan...

    BalasPadam
  8. Sering pegi kesini jadi ingat selalu kawasan ini...

    BalasPadam
  9. klo marah jgn terjun tasik ya! he he..

    BalasPadam
  10. cantik dan tenang sangat.. kalau tempat macam ni..sal suka cari ilham faz..

    BalasPadam
  11. ya... inilah tempat saya beriadah dan melepaskan segala perasaan...

    BalasPadam
  12. waaaa....ada ms bolehla gi sana ya Li...

    BalasPadam
  13. kalau gembira macam mana faz lepaskan? kalau marah macam mana? hehehe sebab tak pernah tengok faz marah.. kalau faz marahpun masih boleh senyum hehehe.kalau sal lah eh... marah... ?kucing2x semua sal kejar...jadi sal boleh jogging 3 pusingan.gembira?..semua kucing2x sal geletek..selepas tu kucing2x tu kejar sal buat sal lari 3x...amacam okay tak? hehehe

    BalasPadam
  14. wah asik ya tempatnya, bisa untuk jogging dan melepas penat,,

    BalasPadam