بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Satu ketika di Pulau Lagenda

Ini foto-foto kenangan saya sewaktu melancong ke Langkawi bersama teman-teman dari Indonesia dan Filipina dalam rangka melayani kedatangan mereka ke Malaysia.

'Candaan Lebay' mereka masih segar dalam ingatan, dan sekarang jadi manis untuk dikenang. Terima kasih atas kesempatan mengenal kalian.

Lihat...

Di Pantai Chenang
 
Jadi tumpuan

berlabuh kapal persiaran

gayat
bertaburan pulau-pulau kecil
 
jambatan di udara
Tingginya...

Ini saya


rombongan kami

Ini Karim

Lihat sana, nampak Thailand.

senja

di puncak Macincang

mendaki

Indonesia - Filipina - Malaysia

Alamiah Langkawi bersama Alam

'fotokan aku'.

'ang pangalan ako ay Neol'
 

4 ulasan: