بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Perkhemahan




Tarikh: 5 - 7 Mac 2010

Lokasi: Teluk Batik, Lumut, Perak

Objektif: Pererat silaturahim sesama rakan

Sebagai satu tanggungungjawab menjaga hubungan sesama rakan dari pelbagai peringkat umur, kami telah memilih lakukan aktiviti berkemah selama 3 hari di Teluk Batik di lokasi yang agak jauh dari kemudahan dan terasing dari jangkauan pengunjung. Alhamdulillah, segala yang direncana berjalan dengan baik biarpun terpaksa menempuh sedikit rintangan yang mencabar kesabaran.

Saksikan sedikit gelagat kami Abang Long, Acik, Angah, Uda dan Usu

6 ulasan:

  1. housemate kau pon join sekali la ya camping ni....

    BalasPadam
  2. Hahahaa...kamu keliatan gemuk sekali

    BalasPadam
  3. jangan mas.. nanti dia merajuk...

    faz nak masak apa tuuu .... rajin betul awak ni hehehe

    BalasPadam
  4. Orangnya lagi senyap..pergi ke Vietnam

    BalasPadam