بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Pavilion Negeri-negeri MAHA 2010




Ini Pavilion negeri-negeri di Malaysia yang dipamerkan sempena MAHA 2010 baru-baru ini. Ada 12 semuanya. (kecuali Johor yang akan ada album khusus untuknya nanti). Masing-masing menampilkan keunikan rumah tradisional atau moden mengikut identiti negeri. Memang agak susah merakamkan gambar waktu ini kerana pengunjung datang berpusu-pusu. Mau atau tidak, terpaksa ambil saja apa yang dapat. Saksikan.

11 ulasan:

  1. johor masih tak da ke faz? lama sal tak g johor ni tauu.. rindu sangat

    BalasPadam
  2. Johor ada. Sebab ia sangat istimewa dalam hidup saya (hehehe... semangat kenegerian mode on) jadi ada entri khas untuknya. TUNGGU

    BalasPadam
  3. alaaa ada jer klimakznya.. faz ni test orang pandai tau..
    takperlah semalam Dr waffiey mohammad pesan..sabrun jamiilun..insyaallah sabar sabar hehehe

    BalasPadam
  4. Owwww....aku malas kalau datang ke acara2 pameran macam itu. Senggol-senggolan, mana harus waspada dompet lagi. Hehehehee...kalau disini, acara yang sepadat itu pasti mengundang banyak copet (penyeluk saku)

    BalasPadam
  5. Senggol-senggolan itu asyik donk....

    BalasPadam
  6. lolz..sengol sengolan gan lelaki sama lelaki takper..jangan gan perempuan.. tak boleh tau bukan muhrim hehee
    takperlah kita berkumpul bertiga bawa yanie jumpa kamu ya disemarang okay?? sal kena tengok cuti ni alahai...baru tadi sound nak ambik cuti semua dah mengeluh hehehe

    BalasPadam
  7. Asyik lho...tapi jangan kenceng2 nyenggolnya
    mental entar

    BalasPadam
  8. apa yang di pamerkan di dalam Pavilion negeri-negeri ini???

    BalasPadam
  9. Dalamnya selain info tentang negeri tersebut, ada juga dipamerkan penghasilan ekonomi, potensi pelancongan dan jualan barang-barang kraftangan dan produk

    BalasPadam