بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





AiR TorJuN soJUk SoKaLi

Dalam rangka percutian ke PD dulu, kami juga sempat singgah ke Air Terjun ini. Ianya terletak di Daerah Jelebu, Negeri Sembilan. Kira-kira 7km dari bandar Kuala Klawang. Selepas puas berendam air masin, kini masanya membilas badan dengan air tawar. keseronokannya boleh dilihat dari gambar-gambar kami.

Jom...















12 ulasan:

  1. Jeram Toi ker neyy?...camno plak dari PD bleh terbabas ke Jolobu neyy En. Fazli...hi hi...

    BalasPadam
  2. onde weh nak balik KL tu singgah jap kat Jolobu... Kampung En.Jim kat Jolobu ker?

    BalasPadam
  3. dokek situ lar...ese Kopilah...hhi hi..

    BalasPadam
  4. Oooo..... dokek la dongan ulu bendul. eden tak ponah poie ulu bendul tu. ntah mcmana rupa eh...

    BalasPadam
  5. Ulu Bondol topek ese main koja2...hi hihi...

    BalasPadam
  6. Kayaknya enak tuh...disini seabreg2 air terjunnya...hehehehe

    BalasPadam
  7. Wow segar..sejuk...mandi kat air terjun...ikutttttttttttttttttttttttttttttttt

    BalasPadam
  8. sekali-sekala mandi air terjun memang syok.....

    BalasPadam
  9. nak ikut....? datanglah ke sini......

    BalasPadam
  10. Tengok gambo ateh tue:

    AJIP - Johan (Juara) Binaraga
    FAZLI - Johan (Juara) Binarangka

    hehe jangan marah lah...

    BalasPadam
  11. Huahahaha.....

    rangka pun rangkalah... yang penting juara. :-)

    BalasPadam