بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Minggu Saham Amanah Malaysia 2008 - Melaka

Start:     Apr 18, '08 3:00p
End:     Apr 29, '08 6:00p
Location:     Ayer Keroh, Melaka
MSAM kali ini, sekali lagi saya terpilih mewakili syarikat untuk memberi pendedahan kepada penduduk Melaka (dan sekitar) tentang pelaburan mereka dalam bidang hartanah. Selain kami, ada puluhan lagi GLC lain yang akan menyertai pameran tersebut. Silakan sekalian berkunjung ke MITC, Ayer Keroh, Melaka Mulai 19 - 29 April ini.

Alhamdullillah. Keberadaan saya dalam multiply tidak akan terganggu selama tempoh tersebut kerana dimaklumkan, pihak syarikat dengan murah hati (barangkali) telah menyediakan komputer berinternet di tapak pameran.

8 ulasan:

  1. sorry fazli jika salah, hartanah itu apakah bidang keuangan?

    BalasPadam
  2. bukan. Hartanah adalah singkatan dari Harta Tanah. Atau dalam Bahasa Inggeris dipanggil real estate

    BalasPadam
  3. oo... itu. kalau di indo real estat. apa kau bekerja di sebuah developer perumahan?

    BalasPadam
  4. Ya.
    Kalau mau beli rumah di KL, cari saya ya... Harga rumah di KL lebih murah berbanding Jakarta.

    BalasPadam
  5. Sukanya di KL masa pembelian rumah nya panjang...sampai 20 tahun lebihkan Fazly...disini paling lama 15 tahun, trus yg berbentuk apartemen atau kondo maksimal 10 tahun...mcm mana nak berumah apalagi punya kereta???^_^Nasib2...

    BalasPadam
  6. 35 tahun paling lama. tak kira apartment @ kondo atau apa2 jenis hartanah sekalipun. semuanya boleh asalkan bertepatan dengan syaratnya

    BalasPadam
  7. yg bang Karim maksudkan...rumah apa orang rumah?...xixixixixi...

    BalasPadam
  8. maksudnya angsurannya abg^_^ yah lah kedua2nya, xixixixixixiixixixixixixixixiixixixixi

    BalasPadam