بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Jelajah Nusantara: MALANG - KUDUS (album)

Ini sebahagian gambar-gambar saya di sekitar Lapangan Terbang Solo dan di sekitar Malang, Jawa Timur sewaktu kunjungan saya ke Indonesia tempoh hari. Saksikan.
Lihat juga gambar-gambar di Kudus.
































44 ulasan:

  1. Jom... untuk perjalanan Segamat - Surabaya. Mau?

    BalasPadam
  2. Akan datang. Laluannya dari Segamat - Johor Bahru - Batam - Bangka - Bawean - Surabaya. Harga tiketnya tanya pak supir

    BalasPadam
  3. Saya sdh ke Kudus, ke Malang belum lagi...he he he...Tgk Menara Kudus n makan jenang Kudus ke???

    BalasPadam
  4. ya.. saya ke makam Sunan Muryo dan makam Sunan Kudus (Menara Kudus). Gambarnya dalam album 2. InsyaAllah

    BalasPadam
  5. Tapi cukup mendekati dengan Dewa aslinya...Dewa Mabuk! :p

    BalasPadam
  6. He, Jeng..liat tuh foto2mu di tempatku

    BalasPadam
  7. Aduh cak, akika lelaki kok di panggil jeng...emang eke lelaki apaan.....>>>> sambil mengibas lembut saputangan....xixixixiixixixixixixixxii

    BalasPadam
  8. sutralah jeng, nanti akyu kasi tau gitchuwww...besok ada arisan lhowww di salon tetangga..wakakakakakaakakakakkk

    Oke gan, entar kalo bagus dapet cendol..kalo jelek nanti timpuk pake bata merah...oke! Meluncur ke TKP!

    *kaskusbanget*

    BalasPadam
  9. nice trip fazli...
    pasti menyenangkan ya selama perjalanan itu...

    BalasPadam
  10. cak Nono....
    lama tak jumpa kita....
    :)
    kapan maen ke Jakarta....

    BalasPadam
  11. aku kalau ke Surabaya juga suka naik bus ini... hehehehe..
    2,5 dari Nganjuk ke Surabaya... :)

    BalasPadam
  12. Cak Nono..kok masih ndut... :P
    *katanya udah diet....*

    *kidding*

    BalasPadam
  13. Klambiku keceka'en..
    tapi wis lumayan, gak bunder koyok ndisik

    BalasPadam
  14. Kapan-kapan nek ono wektu jeng...

    BalasPadam
  15. hehe.. iya ndak papa kok..
    masih mbuncit dikit..its okey lah... :D

    BalasPadam
  16. Jane ono foto2 semi biadabe..tapi x aku publish

    BalasPadam
  17. iya ditunggu aja ya..
    aku Mei kemarin ke Malang juga, tapi hanya 6 jam disana... ambil legalisir ijazah di kampus.. buat kuliah lagi tahun ini....

    *kangeeeen Malaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang*

    (lah..sampeyan di Malang atau di Semarang sih.. maaf ga update)

    BalasPadam
  18. biarlah disimpan... buat koleksi peribadi kita. Sebenarnya boleh publish, tapi nanti ada yang merah muka...

    BalasPadam
  19. Dasar fb maniak! pantes gak tau update
    Aku ning semarang saiki heiii

    BalasPadam
  20. bestkan..hmm tak per..nanti satu hari giliran sal pulak ke sana. menjelajahi indonesia..insyaallah amin....

    BalasPadam
  21. bestkan..hmm tak per..nanti satu hari giliran sal pulak ke sana. menjelajahi indonesia..insyaallah amin....

    BalasPadam
  22. baguslah Fazli diterima baik di sana . tidak di BOOOOOOO seperti pemain badminton kita he he he...

    BalasPadam
  23. Pakdin bila nak ke Jakarta??? nanti saya booooo jgk...xixixiixixixixixixixixixixixixixixi=))

    BalasPadam
  24. Lee Chong Wei kena boo ke? sayang saya tak tengok siaran langsung...

    BalasPadam
  25. aku lupa la nak tanya harga... tapi yang pasti ia lebih besar dari juta.

    BalasPadam
  26. Minimal 100 juta sudah dapat kok

    BalasPadam
  27. hehe...makhluk tuhan paling seksi yah?

    BalasPadam
  28. Hahahaa, jarang aku lihat kamu senyum selebar itu (kalau x dipancing..hehehee)

    BalasPadam
  29. Sembahlah aku...dijamin rugi...wakakakakaakakkkk

    BalasPadam
  30. waduh....aku pengin ke Malang nih Mas...tapi sama famili (istri + anak) sekalian ada saran? nantilah ujung tahun insyallah.

    BalasPadam
  31. Jangan risau pakdin, di kota Malang ada banyak budget hotel. Serahkan aja pada Nono, insaAllah dia dapat tolong

    BalasPadam
  32. Sepertinya kamu injak 'itunya' dech

    BalasPadam
  33. ha ha ha....pantesan mulut patungnya mangap...:-P

    BalasPadam
  34. Wakakakakakaaka...betul tu mang cek...

    BalasPadam
  35. he he he enak juga tuh..daripada gak ada apa-apanya....booooo pun jadilah....

    BalasPadam