بسم الله الرحمن الرحيم


Selamat Datang


Istana Cerita sebuah blog berbahasa Melayu, sebahagian besarnya dalam bahasa Malaysia, namun ada beberapa kata yang saya ambil dari bahasa Indonesia dalam usaha memudahkan penyampaian. Ada kata yang jarang kita dengar, namun tetap dapat difahami setelah melihat seluruh isi ayat.

Istana Cerita terisi berbagai himpunan genre, sebahagian besarnya tentang pengalaman perjalanan dan foto kenangan dan selebihnya tentang hal-hal yang menarik pada pandangan penulis.

Penulis dedikasikan blog ini buat semua, khasnya kepada pengagung bahasa Inggeris yang semakin bercambah di negara kita tercinta, Malaysia. Dan mengajak mereka berfikir atau paling tidak bantu beri
ilham supaya mereka yakin betapa teks dalam bahasa Melayu juga boleh diolah dengan baik dan disusun cantik membentuk himpunan kata-kata yang tak kalah hebat berbanding bahasa-bahasa lain di dunia. InsyaAllah.

Sebahagian tulisan di sini ialah tulisan lama usungan dari laman multiply penulis yang kini sudah dibubar.

Sekian. Selamat memabaca





Moh Poie PD

10hb Ogos yang lalu, saya bersama 3 orang rakan iaatu Izat, Nazreen dan Ajip telah berkesempatan menghabiskah cuti hujung minggu di port Dickson, Negeri Sembilan. Mujurlah syarikat tempat saya berkerja ada menyediakan beberapa unit apartmen di sana untuk kegunaan staff secara percuma. Peluang itu kami gunakan untuk menginap selama 3 hari 2 malam di sekitar PD dan beberapa tempat lain yang berdekatan. Saksikan gelagat kami.....
 













 

23 ulasan:

  1. baju hitam tu cam penyayi ajib audition kan.....

    orang yg sama ke


    adeh konfius plak

    BalasPadam
  2. Assallamuallaikum.......tempat cantik. Kos nya maybe ok juga kan.

    BalasPadam
  3. best....tempat pun cantik dan bersih. lain kali la kita pegi sama k..... tapi kena cakap awal2 la

    BalasPadam
  4. tempat memang best.. cantik dan selesa. harganya saya tak tau plak berapa. 3 unit daripadanya milik syarikat tempat saya keje so saya dapat menginap free.... Best kan??

    BalasPadam
  5. boleh joint gak ke neh....

    kata bilik tu bilik kompeni punya....

    kang tak pasal2 kena halau

    huhuhuhu

    BalasPadam
  6. boleh... no.prob. kawan2 saya tu semua bukan staff.

    BalasPadam
  7. oh yeke....

    huhuhu......

    tapi dalam shedule nie dah penuh....

    minggu depan cameron highland,

    pastu bulan depan maybe kota bahru,

    bulan 11 maybe ke penang pastu terus ke langkawi.....

    bulan 12 ke melaka lak....

    huhuhuhu

    BalasPadam
  8. nie pantai Batu 4/5 nie yekk...poie tak ngajak2....
    : P

    BalasPadam
  9. hmm.... ntah la, saya tak paham kat area sana tu. batu 1 ke 2 ke berapa ke...sama jer. Yang saya tahu, panttai tu dekat area Tanjung Tuan Resort. Kalau dari PD sebelum sampai Teluk Kemang.

    BalasPadam
  10. ala.... sori laa...
    tapi sebagai orang nogori, en jim mesti selalu balik ke sana 'kan?. maknanya.. anytime kalo saya ke sana lagi en. jim boleh join

    BalasPadam
  11. ya... masa karim kat M'sia dulu ada sampai PD tak?

    BalasPadam
  12. Tak...cuma lalu saja kat Seremban Negeri Sembilan, seterusnya bersiar pusing-pusing KL, Putra Jaya & Genting

    BalasPadam
  13. kalau gitu, Karim harus datang lagi kerana banyak tempat lain yang menarik yang belum dilawati

    BalasPadam
  14. Rancangan abang Nik, nak ngajak bersiar ke Langkawi...InsyaAllah lah, boleh tahu tak Number Phone bimbit awak tuh??? Siapa tahu suatu masa saya berkunjung lagi ke KL...

    BalasPadam
  15. bole... nanti saya bg dalam personal msg

    BalasPadam
  16. Enak kali neh......
    Insyaallah Oktober ke Malaysia, Desember Bali

    BalasPadam
  17. wah.... musim makan angin nampaknya......

    BalasPadam
  18. awat x naik yop speed boat tu? mahal ek sewa?

    BalasPadam
  19. boleh naik... tapi xde sapa yang berani bawak. best hoo.....!!!! rugi la ko takde.

    BalasPadam